Проект "Розкажи як ти малюєш"


Автор
Ім’я, по-батькові та прізвище
Оксана Василівна Мельничук
Назва навчального закладу
Рошнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Місто, село, район, область
c.Рошнів , Тисменицький район
Опис навчальної теми
Назва
Стислий опис
Цей проект з математики буде реалізовуватися  під час вивчення  теми «Координатна площина» для  учнів  6-го класу. Працюючи в групах , учні будуть:  
·        досліджувати історію виникнення системи координат;
·        працювати над виготовленням  брошури , у якій розкриватимуть  теоретичне питання про систему координат;
·        підготують збірник завдань для малювання по координатах;
·         обирати   програмні засоби, з допомогою яких  працюватимуть над проектом.
Предмет, навчальна тема
Математика.   «Координатна площина»
Клас (вікова категорія)
6 клас, 11 років
Приблизний час вивчення теми
6  уроків

Освітні засади

V. Освітня галузь “ Математика”
Основною метою освітньої галузі є формування в учнів математичної компетентності на рівні, достатньому для забезпечення життєдіяльності в сучасному світі, успішного оволодіння знаннями з інших освітніх галузей у процесі шкільного навчання, забезпечення інтелектуального розвитку учнів, розвитку їх уваги, пам’яті, логіки, культури мислення та інтуїції.
Завданнями освітньої галузі є:
·        розкриття ролі та можливостей математики у пізнанні та описанні реальних процесів і явищ дійсності, забезпечення усвідомлення математики як універсальної мови природничих наук та органічної складової загальної людської культури;
·        розвиток логічного, критичного і творчого мислення учнів, здатності чітко та аргументовано формулювати і висловлювати свої судження;
·        забезпечення оволодіння учнями математичною мовою, розуміння ними математичної символіки, математичних формул і моделей як таких, що дають змогу описувати загальні властивості об’єктів, процесів та явищ;
·        формування здатності логічно обґрунтовувати та доводити математичні твердження, застосовувати математичні методи у процесі розв’язування навчальних і практичних задач, використовувати математичні знання і вміння під час вивчення інших навчальних предметів;
·        розвиток умінь працювати з підручником, опрацьовувати математичні тексти, шукати і використовувати додаткову навчальну інформацію, критично оцінювати здобуту інформацію та її джерела, виокремлювати го­ловне, аналізувати, робити висновки, використовувати отриману інформацію в особистому житті, точної та ймовірнісної інформації.

VII. Освітня галузь “Технології”
Інформаційно-комунікаційний компонент
Реалізація інформаційно-комунікаційного компонента спрямована на формування предметної інформаційно-комунікаційної компетентності та ключових компетентностей.
Завданнями навчання інформатики в основній школі є формування в учнів навичок і вмінь проводити основні операції з інформаційними об’єктами, зокрема:
      здійснювати пошук необхідної інформації з використанням пошукових і експертних систем, зокрема Інтернету;
      створювати інформаційні об’єкти, фіксувати, записувати, спостерігати за ними і вимірювати їх, зокрема, в рамках реалізації індивідуальних і колективних проектів;
      висувати і перевіряти нескладні гіпотези навчально-пізнавального характеру, створювати, вивчати та використовувати інформаційні об’єкти;
      планувати, організовувати індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі.
Навчальні програми
Тема: Координатна площина. Приклади графіків залежностей між величинами (6 год)
Учень
наводить приклади додатних та від’ємних чисел, протилежних чисел, цілих та раціональних чисел,
пояснює: що таке  координатна пряма; координатна площина,
формулює: означення перпендикулярних і паралельних прямих,
класифікує: взаємне розміщення прямих на площині,
будує та знаходить на малюнках: координатну пряму; координатну площину, перпендикулярні й паралельні прямі за допомогою лінійки і косинця, графіки залежностей між величинами по точках,
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження координат точки на координатній площині та побудову точки за її координатами, аналіз графіків залежностей між величинами (відстань і час, температура і час тощо)
Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
На початковому етапі роботи над проектом познайомити учнів з ідеєю проекту, метою та проблемами, які він допомагає вирішувати, та  методами оцінювання роботи учнів.
·        Розвивати логічне мислення.
·        Спонукати дітей до  свідомої  зацікавленості вивчення предмету.
·        Розвити у дітей навички правильного та обдуманого використання комп’ютерних технологій.
·        Використовуючи створені дидактичні матеріал, учні повинні навчитись аналізувати одержану інформацію, виявляти головне та другорядне, робити висновки.
·        Ознайомити  з роботою в програмах Microsoft Word, PowerPoint, Excel, Publisher, поглибити їхні знання та навички при роботі з цими програмами. 
Сформувати розуміння:
·        ролі ефективного спілкування;
·        етичних і правових  питань, пов`язаних із доступом та використанням інформації,  підґрунтям  і базовими  засадами, які стосуються авторського права і пов`язані із доступом до та використанням інформації;
Сформувати вміння:
·        швидко та ефективно знаходити інформацію, критично її оцінювати;
·        творчо і правильно використовувати дані для вирішення проблем;
·        пристосуватися до різних ролей та рівнів відповідальності;
·        виділяти головні завдання та виконувати їх самостійно;
·        ефективно використовувати час;
Розширити  навчальний  досвід
Формувати вміння вчитися протягом усього життя
Основні запитання
Ключове запитання
Чи є  мистецтвом математика?
Тематичні запитання
Що нам відомо про координатну площину?
Як винайшли систему координат?
Як можна використати систему координат?
Змістові запитання
Що таке координатна площина?
Що таке система координат?
Що таке початок відліку?
Як називаються осі координат?
Як побудувати точку за заданими координатами?
Де застосовуються знання про координати?
План оцінювання
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Опитування
Обговорення Основних запитань
Перегляд презентації вчителя та її обговорення
Використання «Асоціативного куща»
Робота з таблицями «ЗХД»

Опитувальник

Журнали спостережень
Записи/нотатки вчителя
Презентація Основних запитань

Таблиця «ЗХД»


Консультації
 Самостійна робота з Формами оцінювання

Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки

Форма для оцінювання продуктів проекту
Журнали спостережень учнів
 Форми для надання зворотного зв’язку

Демонстрація (захист проекту), презентація
Рольова гра
Опитування
Робота з таблицями «ЗХД»

Підсумкове есе
Таблиця «ЗХД»

Стислий опис оцінювання
Упродовж всієї навчальної теми проводиться оцінювання в журналі оцінювання , щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів  при розробці змісту учнівських проектів та здійснювати моніторинг власного навчання.
Перед початком роботи над проектом учитель проводить вхідне опитування за допомогою таблиці ЗХД та асоціативного куща
Способи оцінювання та самооцінювання, які будуть здійснюватися впродовж роботи над проектом:
Методичні засади
Попередні знання та навички
На початок  проекту  учні повинні
вміти:
- створювати презентації, буклети;
- самостійно знаходити потрібну інформацію в мережі Інтернет;
мати досвід:
- роботи в групі;
- оцінювання своєї роботи і роботи однокласників.
Учні повинні володіти офісними програмами та вміти шукати інформацію в Інтернеті, реєструватися на сайтах, створювати блог . Якщо потрібно вчитель створює  інструкцію для створення  Блогу.

Діяльність учнів та вчителя

Учитель переконує батьківську громаду  у необхідності використання методу проектів з допомогою інформаційного буклету ( публікація)    ( публікація)  
Учительська презентація на початку проекту
Учні проходять вхідне опитування , після чого учні об`єднуються за рекомендацією  учителя в  однотипні групи,  назви яких обирають самостійно.   Учитель допомагає зробити розподіл обов’язків (соціолог,  журналісти, художник,  програміст,  редактор)  учнів у групі. Вони  будуть досліджувати особливості виникнення координатної площини, вивчатимуть принцип її побудови і використання в житті.
ü Соціолог. Із допомогою інших учасників групи створює опитувальну анкету для визначення типу  і кількості завдань у збірнику.  Опрацювавши результати опитування повідомляє їх іншим учасникам.
ü Журналісти. Збирають  матеріал що стосується історії виникнення координатної площини.
ü Художник . Художньо оформлює  збірник завдань, а також збирає фотоматеріали.
ü Програміст. Обирає  програмні засоби з допомогою яких можна організувати випуск збірника і буклету. Створює  блог групи.
ü Редактор. Корегує і спрямовує роботу інших учасників у найбільш правильне русло. Редагує матеріал.
 Учням пропонується заповнити таблицю ЗХД, до якої вони повернуться в кінці проекту.
Учитель ознайомлює учнів  із Законом про авторське право, а також знайомить дітей із прийомами критичного оцінювання ресурсів мережі Інтернет.
При потребі учні складають лист-прохання на дозвіл використання певних ресурсів інтернету (фото, малюнки)
Вчитель рекомендує учням перелік сайтів для використання у даному проекті.
Вчитель бере у батьків дозвіл на створення електронних скриньок.
Учні складають і проводять статистичне опитування для визначення  майбутнього збірника завдань,  демонструючи його результат у вигляді діаграми.
Вчитель впродовж проекту  оцінює пророблену ними роботу і заносить у журнал оцінювання їхні результати.
Учні визначаються із назвою і типом видання, збирають матеріал, ведуть блог, який висвітлює пророблену ними крок за кроком роботу.
Учасники проекту створюють збірник і буклет, після чого знову повертаються до таблиці ЗХД.

Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
Перш за все з допомогою психолога з’ясувати, який тип мислення властивий цим дітям, вивчити  інтереси, щоб правильно скласти для них завдання. А також спонукати їх ставити власні навчальні цілі. Підтримувати цих учнів за допомогою інструкцій. Дати учням критерії оцінки проекту
Залучити учнів-консультантів, які будуть їм допомагати у процесі роботи.
Обдаровані учні
  1. Заохочувати самостійно створювати план проекту, який би включав всю важливу інформацію, але, при цьому, відповідав їх індивідуальним стратегіям навчання
  2. Запропонувати їм скласти власну методику відбору та узагальнення статистичних даних, отриманих в роботі над проектом
  3. Вони висувають ідеї щодо вдосконалення блогу .
  4. Самостійно продовжують дослідження споріднених тем на власний вибір.
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)          
 Фотоапарат
+ Комп’ютер (и)
+ Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
+ Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
+ Принтер
 Мультимедійний проектор
+ Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      
Програмне забезпечення  (відмітьте необхідне)            
 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
+ Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
+ Програма для роботи із зображеннями
+ Програма для створення комп’ютерних презентацій
+ Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
+ Програма для роботи з текстами
 Інше      
Друковані матеріали
Підручник з математики
Обладнання та канцтовари
Комп’ютер (и),  Принтер, Цифровий фотоапарат, Сканер
Інтернет ресурси
 Інші ресурси
Запрошені  учні  інших класів, члени громади, батьки

Немає коментарів:

Дописати коментар